:: » STRONA GŁÓWNA ::

40K Role Play Game
Książki
Gry PC
Bitewniak
FanArt
Terminal
Wyraź Opinię

Co sądzisz o nadchodzącej premierze gry Space Marine?

  • To będzie przełom!
  • Zapowiada się dobrze
  • Zwiastuny mnie nie przekonują
  • Tragedia...

[ Wyniki | Ankiety ]

Głosów: 15

  Karta Przeszłości: Żołnierz Legionu Skitarii
 :: wtorek, 26 maja 2009 - 17:48 :: kategoria: Profesje :: Dział: 40K Role Play Game ::

Legiony Skitarii - duma i siła Adeptus Mechanicus. Oddziały Skitarii to zaprawieni w bojach żołnierze służący tech-kapłanom. Wyposażeni w najlepszą broń oraz liczne wszczepy, z niezwykłą determinacją bronią domen swoich panów. Poniższy artykuł jest Kartą Przseszłości (Background Package), która pomeże Ci stworzyć postać gwardzisty wybranego przez kapłanów Boga Maszyny na służbę w legionach Skitarii. Zachęcam do komentowania i dzielenia się ewentualnymi uwagami.
  40K.pl Poleca!




Karta Przeszłości: Żołnierz Legionu Skitarii
Profesja: Gwardzista
Pochodzenie: Świat Kuźnia
Koszt: 300 PD

Adeptus Machanicus jest organizacją wpływową, potężną i niezależną. W jej ręku znajdują się tajemnicze i pradawne technologie, a także całe światy nastawione na produkcję przemysłową i kult Boga Maszyny – tzw. Światy Kuźnie. Do obrony swoich włości oraz siebie samych, tech-kapłani tworzą oddziały zwane Skitarii lub Tech-Gwardią. Oddziały te są odpowiednikiem jednostek Gwardii Imperialnej. Są podobnie uzbrojone i stosują podobną taktykę, jednakże żołnierze Skitarii wyposażeni są w najlepszą broń i ekwipunek, a także wspomagani licznymi wszczepami i implantami.
Do służby w legionach Skitarii ludzie przeznaczani są tuż po urodzeniu. Surowa dyscyplina i rygor panujące na Światach Kuźniach sprawia, że każde dziecko jest dokładnie badane i na tej podstawie podejmowana jest decyzja o jego przyszłości. Najsilniejsi i najbardziej wytrzymali oddawani są w szeregi Tech-Gwardii. Odtąd całe ich życie jest poświęcone szkoleniu i walce.
Hypaspista to w szeregach Skitarii żołnierz, będący odpowiednikiem gwardzisty imperialnego. Uzbrojony przeważnie w karabin laserowy pełni funkcję podstawowego żołnierza piechoty. Prócz oddziałów Hypaspistów w skład armii Adeptus Mechanicus wchodzą jednostki Sagitarii odpowiedzialne za obsługę broni ciężkich, Balisteria, którzy obsługują artylerie oraz Cataphractii – załogi czołgów. Funkcje dowódcze zajmują Trybuni, natomiast rolę oddziałów specjalnych pełnią Pretorianie.
Sami tech-kapłani walczą w szeregach Skitarii. Bojowych kapłanów Maszyny zwie się Secutorami. Są oni uosobieniem gniewu Boga Maszyny i narzędziami jego pomsty. Bardzo często Secutorzy w boju używają pradawnych artefaktów i innej najwymyślniejszej broni, która budzi słuszny lęk w sercach ich nieprzyjaciół.
Żołnierz Skitarii jest cenny zarówno w oczach Inkwizycji jak i Sabatów Diagnostycznych Adeptus Mechanicus z powodu jego licznych implantów oraz praktycznej wiedzy w dziedzinie techniki i technologii.

Efekty:
Cechy: Inteligencja –5.
Umiejętności: Ze względu na szkolenie jakie odbył w zakresie obsługi i konserwacji broni i ekwipunku bojowego umiejętność Technologia (Tech-Use) jest umiejętnością podstawową dla żołnierza Skitarii.
Atrybuty: Żołnierz Skitarii posiada atrybut Implanty Skitarii opisany poniżej.

Atrybut: Implanty Skitarii
Żołnierze Tech-Gwardii Adeptus Mechanicus obdarowani są przez swoich mistrzów licznymi błogosławieństwami Omnimesjasza. Odróżnia ich to od żołnierzy Gwardii Imperialnej i stanowi istotne wsparcie w czasie walki.

Cybernetyczne Włókna Mięśniowe
Implant ten to sztucznie wyhodowane, dużo silniejsze i wytrzymalsze od naturalnych włókna, wszczepiane bezpośrednio do mięśni żołnierza. Zwiększają one bazowa wartość cechy Siła o +3.

Elektuaże Wspomagające
Znajdujące się na skórze przedramion żołnierza elektuaże pozwalają mu zwiększyć znacząco jego siłę i pozwalają mu unieść naprawdę ciężki ekwipunek. Jednakże dzieje się tak kosztem sił życiowych żołnierza. Kiedy postać zadeklaruje użycie implantu na 1k5 rund jest traktowana tak jakby posiadała talent Twardy Biceps (Bulking Biceps), jednakże otrzymuje też 1 punkt Zmęczenia z powodu energii pobieranej przez implant wprost z organizmu właściciela.

Implant Filtrujący
Dzięki temu urządzeniu wszczepionemu bezpośrednio do tchawicy, żołnierz jest w stanie przetrwać w nieprzyjaznych warunkach. Światy Kuźnie Adeptus Mechanicus zasnute są kłębami trujących gazów i oparów, z tego też powodu wojownicy Tech-Gwardii wyposażeni są w te bioniczne urządzenia. Implant Filtrujący zapewnia postaci premie +10 do testów wykonywanych przeciwko toksycznym oparom, broni gazowej itp.

:: autor: Dżak :: artykuł przeczytało dotąd: 4061 osób

Komentarze

Ethereal
18.06.09, 16:57

Zawsze wyobrażałem sobie Skitarii jako nieco bardziej zcyborgizowanych. To powyżej to rozumiem taka lajtowa wersja made in Calixis? ;P

Zmieniłbym kilka drobiazgów. Zamiast +3 do Siły dałbym +5. Do tego rzuciłbym coś do umiejętności. Wiedza Powszechna (Kult Maszyny) czyli Common Lore (Cult Mechanicus) jako umiejętność Podstawowa lub od razu wykupiona na starcie. Moc Elektuaży zwiększyłbym do k10 rund, zaś do Implantu Filtrującego dodałbym wzmiankę o tym, że +10 do Odporności przeciwko gazom sumuje się z innymi sposobami ochrony przeciwgazowej.

Ponadto może jakaś zmiana ekwipunku ze standardowego na coś innego, bardziej wyjątkowego?

Po prostu Skitarii to raczej nie są byle łajzy z PDF. Trzeba coś im dać.

Dżak
25.06.09, 20:23

Powyższ Karta Przeszłości jest do wykupienia przed rozpoczęciem rozgrywki, dlatego przeznaczona jest dla początkujących postaci i dlatego też nie jest w większym stopniu zcyborgizowana.

Tak samo, gracz, który zamierza grać Gwardzistą zaczyna od rekruta by dopiero z czasem przeistoczyć się w zahartowanego żołnierza. Podobnie jest ze Skitarii, którzy też od czegoś muszą zacząć :) Kolejne implanty żołnierz Skitarii zdobywa już w trakcie rozgrywki. Jeśli zaczynałby z zestawem bionicznych kończyn i wbudowanymi w oczy celownikami byłby po prostu niezbalansowany w stosunku do reszty postaci.

Natomiast twoje uwagi co do zmian niektórych zasad są bardzo trafne z wyjątkiem wiedzy o Kulcie Maszyn jak umiejętności początkowej, ponieważ żołnierz Skitarii już ją posiada, jako, że urodzony jest na Świecie Kuźni (Forge World).

Szutruknahhunte
21.09.10, 23:57
O handicap'ach

Rozumiem że przedstawiony Skitarius musi mieć jakieś wady(choć jako Mistrz zwykłem często gwałcić mechanikę w imię klimatu-i świetnie na tym często wychodziłem) Ale czy odjęcie mu INTa to dobry pomysł? Przecież taka postać dorastała w naszpikowanym technologią i zarządzanym przez skrajnie racjonalnych kapłanów maszyny Świecie-fabryce. Oczywiście niższa inteligencje Skitarii można tlomaczyć tym że człowiek naprawdę inteligentny w świecie-fabryce zostałby kapłanem Mechanicum. Ale czy trybuni nie potrzebują inteligencji? Ja zamiast tego odjąłbym Skitariusowi ogładę-ktoś kto wyrastał w świecie rządzonym przez Mechanicum musi mieć problemy z kontaktem z normalnymi ludźmi Zwłaszcza że i oni(osobliwie zaś Eklezja) muszą na niego spoglądać raczej podejrzliwie... w końcu to cyborg, do tego pochodzi ze świata w którym ważniejszy od boga-imperatora jest jakiś Omnisjasz.... Poza tym wprowadziłbym, dość chyba oczywisty wymóg tego by taka postać pochodziła ze świata-fabryki-żaden dzikus ze świata feralnego ani świętoszek z świata rządzonego przez Eklezję nie nadaje się na żołnierza Cultus Mechanicus! Poza tym radzę przyjrzeć się cechom mieszkańców światów-fabryk(świat-fabryka choć jest mniej wierne brzmi znacznie lepiej niż świat-kuźnia) przedstawionym w którymś tam dodatku(chyba podręcznik inkwizytora czy jakoś tak. Poza tym opracowałbym też dla niego specjalny, podrasowany ekwipunek(pancerze wspomagane, dodatkowe wszczepy, czy jakieś fajne spluwy) oczywiście do wykupienia za trony, by profesja nie naruszyć kruchej już i tak równowagi

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować. Zarejestruj lub zaloguj się
   40K.pl © 2006 by orth | engine: PN | support min.: IE5.0 800x600
   Wszelkie prawa do zawartości, kodu i interfejsu serwisu zastrzeżone.
   Logotypy oraz materiały identyfikacyjne produktów linii wydawniczej Warhammer są własnością ich twórców
   gamesworkshop.com | blackindustries.com | blacklibrary.com | copcorp.pl
   zobacz także: Zamek Drachenfels | Fabularny.net





 realizacja:
 orth.com.pl

:: zegarki-i.pl | :: pieluchy dla dzieci

  40K.pl Poleca!