:: » STRONA GŁÓWNA ::

40K Role Play Game
Książki
Gry PC
Bitewniak
FanArt
Terminal
Wyraź Opinię

Co sądzisz o nadchodzącej premierze gry Space Marine?

  • To będzie przełom!
  • Zapowiada się dobrze
  • Zwiastuny mnie nie przekonują
  • Tragedia...

[ Wyniki | Ankiety ]

Głosów: 15

  Historia WH40K - Początki ludzkości w galaktyce
 :: poniedziałek, 27 kwietnia 2009 - 12:57 :: kategoria: Fluff :: Dział: FanArt ::

Oto dalsza część historii świata uniwersum Warhammera 40 000, tym razem skupię się na okresie nazywanym Erą Terry lub też Czasem Starej Ziemi, czasem Mrocznej Ery Technologii oraz Ery Walk.. Tekst ten obejmuję wszystkie znane wydarzenia które miały miejsce od narodzin Imperatora aż do początku Ery Imperium.
  40K.pl Poleca!




ERA TERRY
- 8000 p.n.e. – Narodziny Imperatora w centralnej Anatolii.

- 8000 p.n.e. do 1400 n.e. – narodziny pierwszych trzech Bóstw Chaosu – Khorna, Tzeentcha i Nurgla, ich narodziny w przeciwieństwie do Slaanesha przebiegają dosyć spokojnie dlatego też nie towarzyszą im żadne zjawiska naruszające strukturę Wszechświata. W tym czasie także ostatni członkowie z wymierającej rasy Slannów nauczają Eldarów korzystać z Bram Osnowy. Slannowie przepowiadają Eldarom ich Upadek.

500.M2 – Trzy bóstwa Chaosu – Khorne, Tzeentch i Nurgle osiągają pełnię świadomości pod koniec średniowiecza.

M3 – rozwój nauki pozwala ludziom poznać skrawki wiedzy o Osnowie.

100.M3 – Terraformacja Marsa.

M3 – Ludzkość zaczyna kolonizację Układu Słonecznego używając pojazdów które osiągają prędkość zbliżoną do prędkości światła. Zostają ustanowione kolonie na Marsie oraz księżycach Jowisza, Saturna i Neptuna. Stworzone zostają także Cylindry Ohnyla które pozwalają ludziom wylecieć poza Układ Słoneczny i założyć kolonię na innych światach, jednak nie nawiązują one później kontaktu z Ziemią z powodu zbyt słabo rozwiniętej technologii.

MROCZNA ERA TECHNOLOGII
M15 – Rozpoczyna się Mroczna Era Technologii, ludzkość zaczyna na poważnie kolonizować pobliskie systemy gwiezdne, wyruszają tam okrętami o prędkości pod-świetlnej. Całe pokolenia muszą przeminąć nim statek dotrze z Terry do innego systemu gwiezdnego.

M18 – Zostaje wynaleziony Silnik Spaczeniowy i Pole Gellera pozwalające na wykonywanie skoków przez Osnowę i podróż szybszą niż światło, co ułatwia ludziom proces kolonizacji galaktyki. Dotąd niezależne kolonie wchodzą w federacje z Ziemią. Mają w tym czasie miejsce pierwsze udokumentowane wojny z obcymi. Pośród ludzi pojawiają się pierwsi psionicy i ich istnienie zostaje naukowo potwierdzone.

M21 – Na Ziemi powstają pierwsze projekty Tytanów, jednakże badania zostają później przeniesione na Marsa. W tym czasie ma miejsce Wielka Diaspora – ludzie postanawiają odmienić różne światy w galaktyce tak żeby przypominały im Ziemię, zasadzają na nich rośliny przywiezione z Terry oraz sprowadzają ziemskie zwierzęta.

M22 – Wśród ludzi objawia się gen nawigatorski, powstają pierwsze rody Nawigatorów co pozwala ludziom wykonywać dłuższe, dalsze i bezpieczniejsze skoki przez Osnowę niż wcześniej było to możliwe. Nawigatorzy początkowo są zjednoczeni z różnymi kartelami i korporacjami handlowymi jednakże szybko zyskują potęgę i stają się niezależni. Ludzkość kontynuuję swój rozwój i podbój galaktyki. Podpisane zostają pakty o nieagresji z wieloma obcymi rasami. Udoskonalenie systemu Standardowych Wzorców Konstrukcyjnych pozwala wręcz na eksplozję w zdobywaniu nowych światów przez ludzkość. Okres od M22 do M25 nazywany jest Złotą Erą Ludzkości.

ERA WALK
M25 – Koniec Mrocznej Ery Technologii, rozpoczyna się Era Walk. Nasilające się sztormy Osnowy utrudniają podróż i handel międzygwiezdny, sprawiając że w końcu staje się to całkowicie niemożliwe. Ludzka federacja zostaje rozbita, światy ludzi muszą stać się samowystarczalne czego większość nie wytrzymuje i pogrąża się w rewoltach i wojnach domowych (wśród takich planet znajduje się Terra), ostatecznie staczając się do poziomu barbarzyństwa. Wiele ludzkich planet zostaję zniszczonych lub zniewolonych przez obcych. Coraz częstsze mutacja skutkują wyodrębnieniem się pół-ludzi. Niektóre światy zostają opanowane przez psioników lub innych mutantów, co słabsi psionicy zostają opętani przez demony które sieją zniszczenie i śmierć. Przez chaos i zamieszanie wiedza o SWK zostaje w dużej mierze zapomniana. Squaci okres kiedy ich Światy Macierzyste zostały odcięte od Terry nazywają Erą Izolacji, powstają wtedy Ligi. Traktat z Horiax który datowany jest na ten okres wspomina o technikach manipulacji genami ludzkimi.

M28 – Imperator ujawnia się na Ziemi która została rozdarta i podzielona między władztwo wielu wodzów techno-barbarzyńskich plemion. Dla Squatów rozpoczyna się Era Handlu podczas której wymieniają się towarami z Eldarami i Orkami. Terra przeżywa okres Wojen Unifikacyjnych, Imperator dzięki dwudziestu regimentom swoich proto-Astartes jednoczy ludzkość zamieszkującą tą planetę.

M29 – Imperator rozpoczyna badania nad Projektem Primarcha, stworzonych zostaje dwudziestu Primarchów którzy będą mieli poprowadzić Kosmicznych Marines na wojnę w celu zjednoczenia całej ludzkości. Bogowie Chaosu chcąc temu przeszkodzić tworzą wir Osnowy który wsysa kapsuły z embrionami Primarchów i rozsiewa je po całej galaktyce. Imperator wyczuwa że Primarchowie wciąż żyją i zamierza ich wszystkich odnaleźć. U Squatów ma miejsce Era Wojen – Orkowie ich atakują a Eldarzy nie przybywają z pomocą pomimo podpisanych traktatów ponieważ zajęci są upadkiem własnego społeczeństwa. Niektórzy z nich budują ogromne Statkoświaty na których odlatują w różne rejony kosmosu, inni zaś uciekają na dzikie planety położone daleko od Elearskiego Imperium, stając się w ten sposób Egzodytami. Krótko po tym ma miejsce Upadek Eldarów, rodzi się Bóg Chaosu Slaanesha pożerając natychmiastowo miliony ich dusz. Centrum ich imperium zostaje wyrwane z rzeczywistego świata i tworzy się tam Oko Terroru. Niewielu Eldarów przeżyło Upadek, zdołali tego dokonać Egzodyci którzy zbiegli na dalekie krańce galaktyki tak że fala uderzeniowa po narodzinach Slaanesha ich nie dotknęła. Inni uciekli na Statkoświatach i całkowicie zreformowali swoje społeczeństwo. Niewielka grupa zbiegłą przez Bramy Osnowy i tam zbudowała miasto Commoragh, grupa ta będzie nazywana później Mrocznymi Eldarami. Na skutek psionicznego wyładowania giną także tysiące ludzkich psioników. Narodziny Slaanesha sprawiają że sztormy Osnowy ustają skutkiem czego Imperator na czele największej armii jaką kiedykolwiek widziała galaktyka rozpoczyna Wielką Krucjatę.

:: autor: Raziel :: artykuł przeczytało dotąd: 4519 osób

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować. Zarejestruj lub zaloguj się
   40K.pl © 2006 by orth | engine: PN | support min.: IE5.0 800x600
   Wszelkie prawa do zawartości, kodu i interfejsu serwisu zastrzeżone.
   Logotypy oraz materiały identyfikacyjne produktów linii wydawniczej Warhammer są własnością ich twórców
   gamesworkshop.com | blackindustries.com | blacklibrary.com | copcorp.pl
   zobacz także: Zamek Drachenfels | Fabularny.net





 realizacja:
 orth.com.pl

:: zegarki-i.pl | :: pieluchy dla dzieci

  40K.pl Poleca!